Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου

18.00
Σε Απόθεμα
+
Προσθήκη στη Λίστα Αγαπημένων

Αγαπητοί γονείς,

Φίλοι συμμαθητές ή αναγνώστες,

με την εισαγωγή του ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ στη μέση εκπαίδευση το συγκεκριμένο βιβλίο, που φέρει τον διακριτικό τίτλο «Νεοελληνική Γλώσσα, Γ’
Γυμνασίου – Μια διδακτική πρόταση» είναι απόρροια της συστηματικής μας προσπάθειας να εξοικειώσουμε τους μαθητές με τις απαιτήσεις του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, το οποίο πλέον με βάση το νέο σύστημα συζευγνύεται- συνεξετάζεται με το μάθημα της Λογοτεχνίας.
Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι ακόμη και με βάση τα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εξακολουθεί να αποτελεί την «αιχμή του δόρατος» της εξέτασης με το βιβλίο αυτό επιχειρούμε να βοηθήσουμε το μαθητή:
α) να κατανοεί εις βάθος ένα κείμενο-δημοσιογραφικό, δοκίμιο ή ακόμα και πολυτροπικό- να μπορεί να πυκνώνει το νόημά του αλλά και να απαντά εύστοχα και ολοκληρωμένα σε ασκήσεις μορφοσυντακτικές αλλά και νοηματικές.
β) να διαμορφώσει έναν «εννοιακό κώδικα», αποκτώντας πληροφορικότητα γύρω από μείζονα ζητήματα που απασχολούν τη χώρα μας ή και τον πλανήτη επομένως και τον απαραίτητο διακειμενικό οπλισμό που θα τον βοηθήσει να διαμορφώσει τη δική του άποψη για τα ζητήματα αυτά.
γ) σε ανώτατο στάδιο να μετασχηματίζει τη γνώση αυτή, συντάσσοντας ένα δομημένο γραπτό, μέσα από το οποίο θα είναι σε θέση να παρουσιάσει τη συλλογιστική του πορεία, στηρίζοντας την με επιχειρήματα, αξιοποιώντας ποικίλες τεχνικές αλλά και προσδίδοντας στο γραπτό του καταστασιακότητα, δηλαδή να είναι σε θέση να αναπτύσσει τις απόψεις του, προσαρμόζοντάς τις στην εποχή μας.

Επειδή, όμως, η σφαιρική γνώση της μητρικής μας γλώσσας προϋποθέτει και τη σύνδεση της με την αισθητική απόλαυση που προσφέρει ο πεζολογικός αλλά και ποιητικός λόγος, κάθε θεματική ενότητα στο τέλος συνοδεύεται από ένα νοηματικά παρεμφερές λογοτεχνικό κείμενο. Το παραπάνω κείμενο γίνεται αφόρμηση διαλόγου στην τάξη και δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή για το ζήτημα που εξετάζει η αντίστοιχη θεματική ενότητα να βλέπει και μία άλλη οπτική γωνία, διευρύνοντας, έτσι, το κοσμοείδωλό του.

Πέρα όμως απ’ όλα αυτά, αγαπητοί γονείς και αναγνώστες, με το βιβλίο αυτό απευθυνόμαστε σε υποψήφιους πολίτες, οι οποίοι χρονικά βρίσκονται σε ένα κομβικό σημείο ανάπτυξης του γλωσσικού τους αισθητηρίου αλλά και βιώνουν την εποχή της Κοινωνίας της Πληροφορίας «βομβαρδιζόμενοι» από μηνύματα. Τους καλούμε, λοιπόν, με το βιβλίο αυτό να αναζητήσουμε και να ανακαλύψουμε από κοινού τη «μαγεία» της μητρικής μας γλώσσας σε όλα τα επίπεδα και να γίνει η γλώσσα μας «μονάχη μας έγνοια» όπως, άλλωστε, και του Ποιητή.



Περιεχόμενα

Κεφάλαιο 1: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

  • ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΙΘΟΥΣ
  • ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΙΘΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
  • Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
  • Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
  • ΣΥΝΟΧΗ-ΣΥΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΚΘΕΣΗΣ

Κεφάλαιο 2: ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
2.1. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
2.2. ΓΛΩΣΣΑ
2.3. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
2.4. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
2.5. ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ
2.6. ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
2.7. ΤΕΧΝΗ
2.8. ΤΕΧΝΟΕΠΙΣΤΗΜΗ

Κεφάλαιο 3: ΘΕΩΡΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ & ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ - ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ 3.1. ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ - ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ 3.2. ΕΙΔΙΚΕΣ - ΒΟΥΛΗΤΙΚΕΣ-ΕΝΔΟΙΑΣΤΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΠΟΛΥΣΗΜΙΑ 3.3. ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΑ 3.4. ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΣΥΝΩΝΥΜΕΣ- ΤΑΥΤΟΣΗΜΕΣ - ΑΝΤΩΝΥΜΕΣ ΛΕΞΕΙΣ 3.5. ΤΕΛΙΚΕΣ - ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΔΟΜΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ - ΟΜΟΗΧΕΣ - ΠΑΡΩΝΥΜΕΣ ΛΕΞΕΙΣ 3.6. ΧΡΟΝΙΚΕΣ - ΥΠΟΘΕΤΙΚΕΣ - ΧΡΟΝΙΚΟΫΠΟΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΥΠΩΝΥΜΑ - ΥΠΕΡΩΝΥΜΑ 3.7. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ - ΕΝΑΝΤΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΜΕΤΩΝΥΜΙΑ 3.8. ΜΟΡΙΑ - ΣΤΙΞΗ - ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ

Κεφάλαιο 4: ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Κεφάλαιο 5: ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Κεφάλαιο 6: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Χαρακτηριστικά

ISBN:
978-960-415-478-4
Συντακτική ομάδα:
  • Γκιώνη Ολυμπία
  • Δημοπούλου Μαίρη
  • Κλαδά Έλενα
  • Μιχαήλ Κατερίνα
Συντακτική επιμέλεια:
ΤΟΜΕΑΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Επιστημονικός υπεύθυνος:
  • Συμιδαλάς Ηλίας