Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου

17.60
Σε Απόθεμα
+

Αγαπητοί γονείς,
Φίλοι μαθητές ή αναγνώστες,
με την εισαγωγή του ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ στη μέση εκπαίδευση το συγκεκριμένο βιβλίο, που φέρει τον διακριτικό τίτλο «Νεοελληνική Γλώσσα, A’ Γυμνασίου – Ο Κριτικός Εγγραμματισμός στο Γυμνάσιο», είναι απόρροια της συστηματικής μας προσπάθειας να εξοικειώσουμε τους μαθητές με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μαθήματος, το οποίο πλέον με βάση το νέο σύστημα συζευγνύεται-συνεξετάζεται με το μάθημα της Λογοτεχνίας.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι ακόμη και με βάση τα νέα εκπαιδευτικά
δεδομένα το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εξακολουθεί να αποτελεί την «αιχμή
του δόρατος» των «εθνικών εξετάσεων» με το βιβλίο αυτό επιχειρούμε να
βοηθήσουμε το μαθητή:

α) να κατανοεί σε βάθος ένα μονοτροπικό ή πολυτροπικό κείμενο σε σχέση με τις επικοινωνιακές περιστάσεις, να μπορεί να πυκνώνει το νόημά του αλλά και να απαντά εύστοχα και ολοκληρωμένα σε ασκήσεις μορφοσυντακτικές αλλά και νοηματικές.

β) να διαμορφώσει έναν επαρκή «εννοιακό κώδικα», διαθέτοντας πληροφορικότητα γύρω από προβλήματα διεθνή ή εσωτερικά και αποκτώντας τον απαραίτητο διακειμενικό οπλισμό που θα τον βοηθήσει να διαμορφώσει κριτικά τη δική του άποψη.
Και, τέλος, γ) να μπορεί να μετασχηματίζει τη γνώση αυτή, συντάσσοντας ένα δομημένο γραπτό, μέσα από το οποίο θα είναι σε θέση να παρουσιάσει τη
συλλογιστική του πορεία, στηρίζοντας την με επιχειρήματα, αξιοποιώντας ποικίλες τεχνικές αλλά και προσδίδοντας στο γραπτό του καταστασιακότητα πάντα σε σχέση με την εκάστοτε επικοινωνιακή περίσταση (Συγκείμενο). Πέρα όμως απ’ όλα αυτά, αγαπητοί γονείς και αναγνώστες, με το βιβλίο αυτό
απευθυνόμαστε σε υποψήφιους πολίτες, οι οποίοι χρονικά βρίσκονται σε ένα κομβικό σημείο ανάπτυξης του γλωσσικού τους αισθητηρίου αλλά και βιώνουν την εποχή της Κοινωνίας της Πληροφορίας «βομβαρδιζόμενοι» από μηνύματα. Τους καλούμε, λοιπόν, με το βιβλίο αυτό να αναζητήσουμε και να ανακαλύψουμε από κοινού τη «μαγεία» της μητρικής μας γλώσσας σε όλα τα επίπεδα. Ας μην λησμονούμε την πάντα επίκαιρη ποιητική προτροπή του Οδ.Ελύτη «μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις ακρογιαλιές του Ομήρου…»



Περιεχόμενα

Κεφάλαιο 1: ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΠΑΡΑΠΛΗΡΩΜΑΤΑ

  • ΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
  • ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΕΙΔΗ (ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ – ΑΦΗΓΗΣΗ –
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ – ΤΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ)
  • Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

Κεφάλαιο 2: ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

2.1. ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
2.2. Η ΕΠΙΚΟΙΩΝΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
2.3. ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ
2.4. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ
2.5. ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
2.6. ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ
2.7. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΘΟΝΗ-ΕΙΚΟΝΑ
2.8. Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΚΑΙ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ
2.9. ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗ ΜΑΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

Κεφάλαιο 3: ΜΟΡΦΟΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

3.1. ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
3.2. Η ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ
3.3. ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ (ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ)
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
3.4. ΤΟ ΡΗΜΑ (ΦΩΝΕΣ, ΣΥΖΥΓΙΕΣ, ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ, ΧΡΟΝΟΙ, ΧΡΟΝΙΚΕΣ
ΒΑΘΜΙΔΕΣ, ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ)
3.5. Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΘΕΣΗ
3.6. ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΟΡΙΣΤΟ ΑΡΘΡΟ
3.7. Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ (ΠΑΡΑΤΑΚΤΙΚΗ – ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ –
ΑΣΥΝΔΕΤΟ ΣΧΗΜΑ)
3.8. Ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Χαρακτηριστικά

A' έκδοση:
  • Εκδόσεις Ώθηση
ISBN:
978-960-415-477-7
Συντακτική ομάδα:
  • Δαλακούρα Ηλιάννα
  • Κλαδά Έλενα
  • Χατζή Βέρα
Συντακτική επιμέλεια:
Τομέας Φιλολογίας
Επιστημονικός υπεύθυνος:
  • Συμιδαλάς Ηλίας