Νεοελληνική Γλώσσα Β' Γυμνασίου

17.60
Σε Απόθεμα
+

Αγαπητοί γονείς,
Φίλοι μαθητές ή αναγνώστες,
με την εισαγωγή του ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ στη μέση εκπαίδευση το συγκεκριμένο βιβλίο, που φέρει τον διακριτικό τίτλο «Νεοελληνική Γλώσσα, Β’ Γυμνασίου – Μια διδακτική πρόταση», είναι απόρροια της συστηματικής μας προσπάθειας να εξοικειώσουμε τους μαθητές με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μαθήματος, το οποίο πλέον με βάση το νέο σύστημα συζευγνύεται-συνεξετάζεται με το μάθημα της Λογοτεχνίας.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι ακόμη και με βάση τα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εξακολουθεί να αποτελεί την «αιχμή του δόρατος» των «εθνικών εξετάσεων» με το βιβλίο αυτό επιχειρούμε να βοηθήσουμε το μαθητή:

α) να κατανοεί σε βάθος ένα μονοτροπικό ή πολυτροπικό κείμενο σε σχέση με τις επικοινωνιακές περιστάσεις, να μπορεί να πυκνώνει το νόημά του αλλά και να απαντά εύστοχα και ολοκληρωμένα σε ασκήσεις μορφοσυντακτικές αλλά και νοηματικές.

β) να διαμορφώσει έναν επαρκή «εννοιακό κώδικα», διαθέτοντας πληροφορικότητα γύρω από προβλήματα διεθνή ή εσωτερικά και αποκτώντας τον απαραίτητο διακειμενικό οπλισμό που θα τον βοηθήσει να διαμορφώσει κριτικά τη δική του άποψη.

Και, τέλος, γ) να μπορεί να μετασχηματίζει τη γνώση αυτή, συντάσσοντας ένα δομημένο γραπτό, μέσα από το οποίο θα είναι σε θέση να παρουσιάσει τη
συλλογιστική του πορεία, στηρίζοντας την με επιχειρήματα, αξιοποιώντας ποικίλες τεχνικές αλλά και προσδίδοντας στο γραπτό του καταστασιακότητα πάντα σε σχέση με την εκάστοτε επικοινωνιακή περίσταση (Συγκείμενο).

Πέρα όμως απ’ όλα αυτά, αγαπητοί γονείς και αναγνώστες, με το βιβλίο αυτό απευθυνόμαστε σε υποψήφιους πολίτες, οι οποίοι χρονικά βρίσκονται σε ένα κομβικό σημείο ανάπτυξης του γλωσσικού τους αισθητηρίου αλλά και βιώνουν την εποχή της Κοινωνίας της Πληροφορίας «βομβαρδιζόμενοι» από μηνύματα. Τους καλούμε, λοιπόν, με το βιβλίο αυτό να αναζητήσουμε και να ανακαλύψουμε από κοινού τη «μαγεία» της μητρικής μας γλώσσας σε όλα τα επίπεδα. Ας μην λησμονούμε την πάντα επίκαιρη ποιητική προτροπή του Οδ.Ελύτη «μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις ακρογιαλιές του Ομήρου…»



Περιεχόμενα

Κεφάλαιο 1: ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΠΑΡΑΠΛΗΡΩΜΑΤΑ

  • Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ – ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ
  • ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΕΙΔΗ – ΟΙ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ
  • ΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
  • Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ
  • ΔΟΜΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
  • ΣΥΝΟΧΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ – ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝΟΧΗΣ – ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΡΑΣΕΙΣ
  • ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ
  • ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΟΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ
  • ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Κεφάλαιο 2: ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

2.1. ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ Σ’ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
2.2. ΖΟΥΜΕ ΕΜ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
2.3. ΦΙΛΟΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
2.4. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ
2.5. ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
2.6. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ, ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΟΥΜΑΙ ΑΠΟ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
2.7. ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
2.8.ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
2.9.ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Κεφάλαιο 3: ΜΟΡΦΟΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

3.1. ΤΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ
3.2. Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΛΕΞΕΩΝ ΜΕ ΑΧΩΡΙΣΤΑ ΜΟΡΙΑ
3.3. ΟΙ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ
3.4. ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ
3.5. Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΕ ΕΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ
3.6. ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ
3.7. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
3.8. ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΩΝ - ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ
3.9. ΣΥΓΚΡΙΣΗ – Β’ ΟΡΟΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Χαρακτηριστικά

A' έκδοση:
  • Εκδόσεις Ώθηση
ISBN:
978-960-415-482-1
Συντακτική ομάδα:
  • Αρσενίου Βάνια
  • Γιακουμοπούλου Κωνσταντίνα
  • Παναγιάρη Κυπαρισσία
Συντακτική επιμέλεια:
Τομέας Φιλολογίας
Επιστημονικός υπεύθυνος:
  • Συμιδαλάς Ηλίας