Κριτήρια Αξιολόγησης Γ' Λυκείου

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
25.60
Σε Απόθεμα
+

Η εξέταση  της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας σε πανελλαδικό επίπεδο έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό μάθημα, το οποίο γι’αυτό το λόγο τείνει να αποτελέσει και «βαρόμετρο» για την εισαγωγή των υποψηφίων στη σχολή που επιθυμούν, κυρίως όταν η τελευταία καθίσταται δυσπρόσιτη λόγω των πολλών μορίων, που οφείλει να συγκεντρώσει ο υποψήφιος.

Μέσα, λοιπόν, από το βιβλίο «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Γ΄Λυκείου, Κριτήρια Αξιολόγησης» του εκπαιδευτικού ομίλου ΩΘΗΣΗ επιδιώκουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές/τις μαθήτριες

 

Α. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

 

  • Να αποδίδουν με λακωνικότητα, ευστοχία και ακρίβεια τις απόψεις του συγγραφέα-συντάκτη του κειμένου
  • αφού εξοικειωθούν με ποικίλα κειμενικά είδη (δοκίμιο, άρθρο, επιφυλλίδα, χρονογράφημα, ημερολόγιο κ.λπ.)να κατανοούν τον επικοινωνιακό στόχο του κειμένου που διαβάζουν, τις προθέσεις του δημιουργού και να αναπτύσσουν την προσωπική τους τοποθέτηση απέναντι σε αυτά,
  • να διευρύνουν την οπτική τους απέναντι στην έννοια «κείμενο», επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσουν ένα σκίτσο, μια γελοιογραφία, μια φωτογραφία ή έναν πίνακα ζωγραφικής, συνδέοντας τα με το κείμενο αναφοράς,
  • να αναπτύσσουν και να τεκμηριώνουν την άποψή τους γραπτά ή προφορικά σε σχέση με σημαντικά ζητήματα που αφορούν το άμεσο και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, καθώς και όψεις της σύγχρονης πραγματικότητας,
  • να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα γλωσσικά μέσα, τις στρατηγικές πειθούς και το ύφος προκειμένου να υποστηρίξουν ή να καταρρίψουν ένα επιχείρημα και γενικότερα να αναπτύξουν τη συλλογιστική τους σχετικά με το θέμα που τους ζητείται.

 

Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

  • να αποκωδικοποιήσουν μέσα από το δικό τους ερμηνευτικό σχόλιο ένα πεζό ή ποιητικό κείμενο,  να  είναι σε θέση να το συνδέουν με την εποχή του ή ακόμα και να διαπιστώσουν τη διαχρονικότητά του και τέλος,
  • να τεκμηριώσουν την απάντησή τους μέσα από την αναφορά των κατάλληλων κειμενικών δεικτών.

  Ωστόσο, γενικότερα στόχος μας παραμένει η καλλιέργεια της αγάπης για το ποιοτικό κείμενο και η φιλαναγνωσία ως μια δημιουργική απασχόληση και στην ενήλικη ζωή. 



Περιεχόμενα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Α. ΑΜΕΣΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Ο σεβασμός στο δάσκαλο
  • Σιωπούν στ’αλήθεια οι διανοούμενοι;
  • Η σημασία των ανθρωπιστικών σπουδών
  • Χρόνια νοσήματα αναζητούν θεραπεία
  • Κυκλοφοριακή αγωγή και κόστος τροχαίων ατυχημάτων
  • Σε διπλανές ξαπλώστρες χωρίς χάσμα γενεών
  • Νέοι και νόθη ψυχαγωγία
  • Ο Homo Domesticus είναι εδώ (Αλλα αυτό είναι καλό;)
  • Μαμά μην κλαις θα τα λέμε στο skype
  • Δοκίμιο για τη σημασία του κωμικού
  • Το χάσμα που μπαζώσαμε
  • Διαχείριση ενδοοικογενειακής βίας
  • Προστασία των δικαιωμάτων των ηλικιωμένων ατόμων


Β. ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Ένας επιστήμονας στο γήπεδο
  • Οι Ολυμπιακοί αγώνες
  • Ο κόσμος μετά τον κορωνοϊό
  • Δυο μάτια που είδαν πολλά
  • Ψηφιακός ανθρωπισμός
  • Παγκοσμιοποίηση: Κίνδυνος ή ευκαιρία;
  • Επιστολή του  καθηγητή F.Savater στην Υπουργό Παιδείας
  • Ο δρόμος της ελπίδας
  • Παιδεία και αρχαία ελληνικά
  • Ομιλία του Γ.Μπαμπινιώτη για την ελληνική γλώσσα
  • Επίκληση των αξιών της δημοκρατίας
  • Η δημοκρατία δεν είναι συνταγή
  • Αναποτελεσματική δημοκρατία και λαϊκισμός
  • Γράμμα από τη φυλακή για τους Ευρωπαίους
  • Ευθανασία
  •  Η αναγκαιότητα του νόμου
  • Ηρωισμός ή συμβιβασμός;
  • Η βιοπολιτική του εθελοντισμού
  • Πολίτες εν δράσει
  • Ατομική ευθύνη και συλλογική υπευθυνότητα
  • Εθελοντισμός και δημοκρατία
  • Τα χαρακτηριστικά της ελευθερίας
  • Ζωή και ελευθερία στην πανδημία
  • Η ευρωπαϊκή κρίση και η αντιμετώπισή της
  • Ο ειρηνιστής οικουμενιστής Καντ
  • Νέοι και πολιτισμός μια σχέση απρόθυμη
  • 2021: η γιορτή και η αυτογνωσία
  • Εμείς και οι αρχαίοι χώροι θέασης
  • Το ψηφιακό θέαμα-ακρόαμα
  • Επιστήμη και Τέχνη: μια παράδοξη σχέση
  • Το δύσκολο «ναι» των εφήβων στην Τέχνη
  • Συνέντευξη του ζωγράφου Α.Φασιανού



Γ.ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Αστικοποίηση
  •  Η μοναξιά του ανθρώπου των μεγαλουπόλεων
  • Μέθοδοι προώθησης πωλήσεων που απευθύνονται σε παιδιά
  • Το «λιγότερο» είναι «περισσότερο»
  • Το πρόβλημα της διαφήμισης
  • Ανάπτυξη ή καταστροφή
  • Μελέτη της WWF για την υπερεκμετάλλευση της φύσης
  • Θεραπεύοντας την αποξένωση των νέων γενεών από τη φύση
  • Πλανητική υγεία: ένα μετά COVID-19 νέο αναπτυξιακό μοντέλο
  • Η προοπτική του αειφόρου τουρισμού
  • Ταξιδιώτης ή τουρίστας;
  • Υπογεννητικότητα λόγω αξιών της κοινωνίας
  • Το έξαλλο πλήθος


Δ. ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Η επίδραση της τεχνολογίας στις θέσεις εργασίας
  • Η «τεχνολογική ανεργία»
  • Η διαρκής επέλαση των ριάλιτι
  • Ενσυναίσθηση το αντίδοτο της επικοινωνίας
  • Emoticons και συναισθήματα
  • Το καφενείο μετακόμισε στο Internet
  • Το φαινόμενο της επιδραστικότητας-Influencers
  • Η αρχή του τέλους του Facebook;
  • Πόσο κοντά είμαστε στους ανθρώπινους κλώνους;
  • Συνέντευξη του Κ.Δασκαλάκη
  • Η αγωνία του προσώπου
  • Μόδες και ερωτήματα: Από τα ρούχα ως τα παπούτσια
  • Διαπροσωπικές σχέσεις και αλλοτρίωση
  • Επιστροφή στην άλλη άκρη της γραμμής


Ε.ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ

  • Εφιάλτης για την Ευρώπη η βία των νέων
  • Η επίδραση της βίας στην ψυχοσύνθεση των νέων
  • Εθνικισμός
  • Η διατήρηση της ιστορικής συνείδησης ως πράξης αντίστασης
  • Για την ελληνική διαφορά
  • Πόλεμος και δικαιοσύνη: μια αέναη υπαρξιακή αντιπαράθεση Όταν ο Θεός…γίνεται φανατικός


Χαρακτηριστικά

A' έκδοση:
  • Εκδόσεις Ώθηση
ISBN:
978-618-5651-23-4
Συντακτική ομάδα:
  • Γκιώνη Ο.
Συντακτική επιμέλεια:
Τομέας Νέων Ελληνικών
Επιστημονικός υπεύθυνος:
  • Μαγγίνας Κώστας
  • Βάβουλας Γιώργος