ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
32.30
Σε Απόθεμα
+

Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας διακρίνεται για την ιδιαιτερότητά του σε σύγκριση με τα άλλα γνωστικά αντικείμενα, καθώς ο βασικός άξονάς του, δηλαδή το γλωσσικό σύστημα, έχει κατά κανόνα κατακτηθεί με φυσικό και αυθόρμητο τρόπο πριν την έναρξη της σχολικής εκπαίδευσης . Ως εκ τούτου, οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν έρχονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μόνο για να μάθουν την ίδια τη γλώσσα, αλλά- το κυριότερο- να διευρύνουν τον γλωσσικό τους φάσμα ερχόμενοι-ες σε επαφή με ποικίλες διαστάσεις της μητρικής μας γλώσσας, όπως οι τροπικότητες, οι γεωγραφικές, κοινωνικές και λειτουργικές ποικιλίες της, αλλά και να εξοικειωθούν με διάφορα κειμενικά είδη και κειμενικούς τύπους.
Συνεπώς, το γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί  μία δημιουργική πρόκληση τόσο για τους διδάσκοντες όσο και για τους μαθητές. Υπό αυτό το πρίσμα μέσα από τη σειρά «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία-Θεματικοί Κύκλοι» των εκδόσεων του εκπαιδευτικού ομίλου ΩΘΗΣΗ σκοπός μας είναι οι μαθητές/-τριες:
• Να αποκτήσουν επαρκή γνώση της εποχής μας και συγκεκριμένα των φαινομένων που εξελίσσονται μέσα σε αυτήν, των παραγόντων που τα προκαλούν αλλά και του αντικτύπου τους στην καθημερινότητα του σύγχρονου πολίτη,  έτσι ώστε να είναι σε θέση να εναρμονίζουν τις απόψεις τους με την τρέχουσα πραγματικότητα, αποφεύγοντας τυποποιημένες και άνευρες σκέψεις, 
• να κατανοούν τον επικοινωνιακό στόχο του κειμένου που διαβάζουν, τις προθέσεις του δημιουργού και να αναπτύσσουν την προσωπική τους τοποθέτηση απέναντι σε αυτά, 
• να διευρύνουν την οπτική τους απέναντι στην έννοια «κείμενο», επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσουν ένα σκίτσο, μια γελοιογραφία, μια φωτογραφία, ένα γράφημα ή ακόμα και έναν πίνακα ζωγραφικής, συνδέοντας τα με το κείμενο αναφοράς, 
• να αναπτύσσουν και να τεκμηριώνουν την άποψή τους γραπτά ή προφορικά σε σχέση με σημαντικά ζητήματα που αφορούν το άμεσο και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, καθώς και όψεις της σύγχρονης πραγματικότητας, 
• να αξιοποιούν τα κατάλληλα εκφραστικά μέσα, τις στρατηγικές πειθούς και το αντίστοιχο ύφος προκειμένου να υποστηρίξουν ή να καταρρίψουν ένα επιχείρημα και γενικότερα να αναπτύξουν τη συλλογιστική τους σχετικά με το θέμα που τους ζητείται. 
Πέρα, όμως, από όλα αυτά βασικός σκοπός μας παραμένει η διαμόρφωση ανθρώπων με γνωστική και συναισθηματική νοημοσύνη. Σε μια εποχή, όπως η δική μας, που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες αλλαγές σε όλα τα επίπεδα, επιδιώκουμε την προετοιμασία ενεργών αναγνωστών με αγάπη για την ανάγνωση. Ταυτόχρονα, όμως, στόχος μας είναι η δημιουργία υπεύθυνων και συνειδητοποιημένων ατόμων με την ιδιότητα της ενσυναίσθησης, όπου η σωστή εκμάθηση της μητρικής μας γλώσσας δεν θα θεωρείται καταναγκασμός αλλά πιθανώς το βασικότερο εφόδιο στη μετέλιξή τους τους σε ακαδημαϊκούς πολίτες, ελπίζοντας πως έτσι θα αποτελέσουν πρωταγωνιστές και όχι ουραγούς των εξελίξεων.



Περιεχόμενα

Κεφάλαιο 1: ΑΜΕΣΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1.1. ΕΦΗΒΕΙΑ 
1.2. ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
1.3. ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κεφάλαιο 2: ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 
2.1. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
2.2. ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 
2.3. ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
2.4. ΓΛΩΣΣΑ
2.5. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
2.6. ΔΙΑΛΟΓΟΣ
2.7. ΔΙΚΑΙΟ-ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ
2.8. ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
2.9. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
2.10. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 
2.11. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΠΑΡΑΔΟΣΗ-ΜΝΗΜΕΙΑ
2.12. ΤΕΧΝΗ
2.13 ΓΕΛΙΟ-ΧΙΟΥΜΟΡ

Κεφάλαιο 3: ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.1. ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.2. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ
3.3. ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.4. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
3.5. ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ 

Κεφάλαιο 4: ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 
4.1. ΕΠΙΣΤΗΜΗ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
4.2. ΜΑΖΟΠΟΙΗΣΗ 

Κεφάλαιο 5: ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ 
5.1. ΒΙΑ-ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 
5.2. ΕΘΝΟΣ
5.3. ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ 
5.4. ΠΟΛΕΜΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ

Χαρακτηριστικά

A' έκδοση:
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΩΘΗΣΗ
ISBN:
9786185652463
Συντακτική ομάδα:
  • Γκιώνη Ο.
  • Δημοπούλου Μ.
  • ΚΑΤΣΙΡΟΥ Ν.
  • ΧΑΤΖΗ Β.
Συντακτική επιμέλεια:
ΤΟΜΕΑΣ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Επιστημονικός υπεύθυνος:
  • ΜΑΓΓΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
  • ΒΑΒΟΥΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Νέα προϊόντα